close
تبلیغات در اینترنت
شريک در جرم و گناه

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

شماره پیام کوتاه

    برای نظر دهی می تئوانید به شماره

    50002010090256

     پیام خود را ارسال نمایید

پاسخ به سوالات شرعی

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 35
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 59
  • بازديد ديروز : 5
  • بازديد کننده امروز : 1
  • بازديد کننده ديروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 64
  • بازديد ماه : 542
  • بازديد سال : 1,088
  • بازديد کلي : 9,444
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.80.83.123
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

یا اباعبدالله الحسین

 

شريک در جرم و گناه

زن آسيب زا ضمن اين که هنگام حضور غير شرعي در جامعه و در برابر افراد نامحرم پيوسته براي او گناه و سرپيچي از حکم الهي ثبت مي شود، در جرم و گناه کساني که از طريق او به گناه جنسي، لاقيدي، جرم و جنايت، اعتياد، ظلم و غيره آلوده مي شوند، شريک خواهد بود و در نهايت گرفتار عکس العمل رفتارها و پوشش نامناسب و غير عفيفانه خود در برزخ و آخرت و گاهي در دنيا مي شود و اين نکته ي مهمي است که عقل سالم بر آن نظارت دارد؛ چنان که قرآن کريم نيز در اين زمينه به عنوان قانون کلي مي فرمايد:
مَن يَشفَع شَفاعهً حَسنهً يَکُن لَهُ نَصيبٌ مِنها و مَن يَشفَع شَفاعهً سَيّئَهً يَکَن لَهُ کِفلٌ مِنها و کان اللهُ علي کُل شيءٍ مُقيتاً؛ کسي که تشويق به کار نيکي کند بهره وافري از آن براي او خواهد بود و کسي که تشويق به کار بدي کند سهمي از آن خواهد داشت و خداوند حساب هر چيز را دارد و آن را حفظ مي کند. (34)
مطابق آيه، منطق اصيل اسلام در مسائل اجتماعي و خانوادگي آن است که مردم جامعه و اعضاي خانواده در سرنوشت اعمال يکديگر از طريق راهنمايي و تشويق زبان يا عمل شريک مي باشند. هر گاه گفتار يا کردار حتي سکوت و اشاره انسان سبب تشويق فرد يا گروه و جمعيتي به کار نيک يا بد شود، سهمي از پاداش يا کيفر آن کار و آثار و نتايجش براي تشويق کننده خواهد بود، بدون آن که از ثواب يا گناه فاعل اصلي (انجام دهنده ي عمل) کاسته شود؛ چنان که از پيامبر اسلام (ص) چنين نقل شده:
مَن أمَرَ بِمعروفٍ أو نَهي عَن مُنکرٍ أو دلّ علي خَيرٍ أو أشارَ بِه فَهُو شريکٌ و مَن أمر بِسوءٍ أو دلّ عليه أو أشارَ بِه فَهُو شريکٌ؛ هر کس امر به کار نيکي يا نهي از منکر و گناهي کند يا به عمل خير راهنمايي نمايد يا اشاره به آن کندـ و به نحوي باعث تشويق به خير شودـ در آن عمل نيک سهيم و شريک است و هر کس دعوت به کار بد يا راهنمايي اشاره و تشويق بدان نمايد او نيز در آن عمل بد شريک است. (35)
بنابراين در فرهنگ کامل اسلام تنها انجام دهندگان گناه و کار زشت، مسئول و گناه کار نيستند بلکه تمام کساني که به نوعي زمينه ي گناه و جرم را فراهم کردند نيز مسئول و معصيت کار شمرده مي شوند.
قرآن در باره ي نتيجه ي اُخروي گمراه کردن و به گناه کشاندن ديگران مي فرمايد:
«لِيحمِلوا أوزارَهُم کامِلهً يوم القيامَه و مِن أوزارِ الّذين يُضلّونَهُم بغير عِلمٍ ألا ساءَ ما يَزرون»؛ روز قيامت هم بايد بار گناهان خود را به طور کامل بر دوش کشند و هم سهمي از گناهان کساني که به جهالت از راه حق گمراه و منحرف مي سازند، آگاه باشيد که آنها بار سنگين بدي بر دوش خواهند کشيد. (36)
گذشته از اينها، در شيوع اين اعمال منافي عفت و پي آمدهاي ناگوار آنها، غالباً در درجه اول خود زنان خودآرا و بدحجاب و بي حجاب قرباني مهلکه و بازنده ي بازي مي باشند. هم چنان که پدران، برادران، شوهران، فرزندان و ديگر بستگان نزديک آنان نيز در خطر سقوط در اين مهلکه ها هستند و در حقيقت اين زنان در همين دنيا به برخي از سزاي اعمال خود رسيده و شاهد انحراف اخلاقي و جنسي خود و نزديکان خويش مي باشند؛ چنان که بسيار ديده و شنيده شده است.
براي رهايي از زنان از بندِ اسارتِ خودنمايي، کافي است باور کنند که هر سخن و رفتاري که از آنها صادر مي شود در شهود و حضور خداوند بزرگ است، چنان که در قرآن مي فرمايد:
«ولا تَعمَلونَ مِن عَملٍ إلا کُنّا عَليکُم شُهوداً إذ تُفيضُون فيه»؛ هيچ عملي را انجام نمي دهيد مگر اين که ما گواه بر شما هستيم در آن هنگام که وارد آن مي شويد. (37)
پيامبر (ص) هر گاه اين آيه را تلاوت مي کردند گريه شديدي مي نمودند. (38)

پی نوشت ها :

برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده

مراجع تقلید

آیت الله خامنه ای

 

آیت الله سیستانی

 

آیت الله وحید خراسانی

 

آیت الله مکارم شیرازی

 

آیت الله هاشمی شاهرودی

مقام معظم رهبری

افسران - امام خامنه ای

نظرسنجی

به نظر شما این سایت در چه حدی مورد رضایت شما قرار گرفته است؟